Svetu božićnu noć spontano doživljavamo kao blagdan malog Isusa. Dobro je to tako, ali ova noć pokazuje dalje od Isusa. To je blagdan Presvetog Trojstva: Oca i Duha, zajedno sa Sinom. Mi u božićnoj noći obično govorimo o našoj radosti. Ovaj put promijenimo tijek naših misli i promotrimo radost Presvetog Trojstva.
1. Raduje se Otac nebeski. Otkupljenje je njegova inicijativa. Sv. Ignacije u božićnoj kontemplaciji poziva nas da promatramo kako Presveto Trojstvo promatra čovječanstvo i odlučuje o utjelovljenju druge božanske osobe. Na Božić Otac nam daruje svoga Sina, svoju ljubav, vraća nam naše ljudsko dostojanstvo. U ovoj svetoj noći nad svijetom počiva Očev milosni pogled. Mi živimo u svijetu ljubavi. Otac nebeski je radostan da nam može pokazati svoju ljubav, kako čitamo u božićnoj liturgiji: „pokazalo se čovjekoljublje našeg Boga“.
Razmišljanje o Ocu nebeskom vraća naše misli na našu prošlost koja je bila ispunjena bezbrojnim darovima, znakovima Očeve ljubavi, stoga se u duši rađa pjesma ljubavi, pjesma zahvalnosti za sva Božja čudesa. Naša zahvalnost je izvor radosti dragog nebeskog Oca, kako je kasnije sam Isus potvrdio da se Otac raduje u nebu svakom obraćenom grešniku. Nemojmo mu kvariti radost našom nezahvalnošću.
2) Raduje se Duh Sveti. Utjelovljenje je njegovo djelo. Raduje se malom Bogočovjeku: on je njegovo djelo. Raduje se Marijinom majčinstvu: razdragano promatra ovo remek djelo milosti. Duh Sveti je isti i danas, ostaje među nama kao dinamičan princip svijeta. On nam daje snagu, hrabrost, stvaralaštvo, optimizam, razum, dobrotu - sve ono, što rado ponavljamo u himni o Duhu Svetom. Duh Sveti vodi Crkvu u budućnost, a zajedno s njom i svakog od nas. Ostanimo poslušni poticajima Duha Svetoga da njegova radost zbog nas bude trajna te da i nas pretvori u mala remekdjela
Razmišljanje o Duhu Svetome skreće naše misli na budućnost. Ona je u njegovim rukama. Ne smijemo se bojati. Duh Sveti neće dopustiti da propadnu njegova remekdjela. Njegovo remekdjelo smo mi, svaki kršteni i on će učiniti sve da nas zadrži na pravom putu. Njegovo je remekdjelo Crkva i neće dopustiti da je sruše neprijateljske sile. Pitajmo se noćas koji su naši strahovi s obzirom na budućnost: je li to bolest, starost, samoća?... pa stavimo sve te strahove u jaslice.
3) Raduje se Mali Isus. Ostvario se je njegov vječni san, da podigne palog čovjeka. Nakon tisućljetnog spremanja konačno je stigao kući. Došao je k svojima, kako će to kasnije reći evanđelist Ivan, i zasad se osjeća prihvaćenim i voljenim. Grle ga nježne ruke Majke Marije, štiti ga odlučna briga poočima Josipa, miluju ga zadivljeni pogledi pastira.
Razmišljanje o Isusovoj prisutnosti vraća naše misli u sadašnjost. Otvorimo noćas svoju dušu za njegovu prisutnost u našem životu. Naše krštenje je kao zaručnički pečat na našoj duši što nas zauvijek veže uz Isusa. Bračna zakletva su kao dva prstena koji muža i ženu neraskidivo vežu uz Isusa. Redovnički zavjeti su kao tri zaručnička prstena, koji redovnika/redovnicu neraskidivo vežu uz Isusa. Imajmo smjelosti razmišljati mistički. Sveta Mala Terezija je smatrala sebe Isusovom lopticom, Sveta Majka Terezija iz Kalkute smatrala je sebe olovkom u Božjoj ruci. Ima i drugih lijepih slika i svatko može pronaći sebi onu koja najbolje izražava njegov duhovni doživljaj pripadnosti Isusu: biti Isusova zaručnica, biti Isusov prijatelj, učenik, suputnik, supatnik, itd. Važno je da mu odredimo njegovo mjesto u našem životu.
Kažu psiholozi da djeca već u majčinom krilu sanjaju. Mali Novorođeni leži u jaslama i blaženo spava. Rado bismo zavirili u njegovu malešnu glavu, da saznamo, o čemu sanja? Smijemo biti kreativni i promisliti da sanja upravo o nama, o meni, zbog kojeg je došao među nas. Sanja o našoj radosti, ali i o našim strahovima, u snu vidi našu dušu i naše srce i raduje se s nama, jer vidi već našu otkupljenu dušu i naše obnovljeno srce. Nemojmo ga buditi, pustimo da sanja i dalje o novom čovjeku, o novom svijetu, o novoj Crkvi zbog čega se rodio u jednoj tihoj, hladnoj noći tamo u Betlehemu i noćas ovdje u našoj crkvici i u našim srcima. Amen.
Foto: Cathopic