AUTOR: p. Stjepan Fridl
Ovaj zaziv na prvi pogled nudi dva nespojiva pojma: pravda i ljubav. Kad govorimo o pravdi, obično mislimo na sud, zasluženu kaznu, na zatvor. O pravdi govorimo kao o nečemu negativnom: “Grešnika će stići zaslužena kazna”; “Zločinca progoni pravda!” Naprotiv, o ljubavi govorimo kao o nečemu lijepom, o uzvišenom stavu prema čovjeku. Ljubav sve prašta, ljubav je velikodušna, ljubav nas potiče na žrtve za voljenu osobu. Kako se može pomiriti pravda s ljubavlju? Odgovor nalazimo u Presvetom Srcu Isusovu. Uočimo da ovaj zaziv stavlja pravdu i ljubav u istu posudu! Isus je mogućnost pomirenja pravde i ljubavi pokazao na djelu za vrijeme svog javnog života. On je razlikovao grijeh od grešnika. Osuđivao je grijeh, šibao je dvoličnost farizeja, ali je podigao iz prašine grešnicu, ušao je u kuću grešnika carinika.
Isus je na vrlo slikovit način pokazao mogućnost susreta pravde i ljubavi upravo u pozivu carinika Mateja. Čitamo u evanđelju: „ Isus ugleda čovjeka zvanog Matej gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: "Pođi za mnom!" On usta i pođe za njim. Dok je Isus bio u kući za stolom, gle, mnogi carinici i grešnici dođoše za stol s njime i njegovim učenicima. Vidjevši to, farizeji stanu govoriti: "Zašto vaš učitelj jede s carinicima i grešnicima?" A on, čuvši to, reče: "Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima. Hajdete i proučite što znači: Milosrđe mi je milo, a ne žrtva. Ta ne dođoh zvati pravednike, nego grešnike." (Mt 9, 9-13).
Iz ovoga slijedi da je Srce Isusovo je jedan od najvažnijih simbola kršćanstva koji predstavlja ljubav, sućut i milosrđe prema ljudima. Često se prikazuje kao otvoreno srce s krunom od trnja i rupom u sredini koja ukazuje na Kristovu ranu na križu. Kristova ljubav daruje se svim ljudima, neovisno o njihovoj vjeri, rasi, spolu ili društvenom statusu. Izraz "pravde i ljubavi posudo". ukazuje na to da je Kristovo srce izvor ljubavi i milosrđa, ali i pravde. Ona nije samo sentimentalan osjećaj, već je to ljubav koja se brine za druge, koja se zalaže za pravednost i protivi se nepravdi i zlu. Ona je poziv kršćanima na djelovanje kao što nam je svojim primjerom pokazao Isus. To uključuje brigu za siromašne i potrebne, borbu protiv nepravde i izgradnju mira i pomirenja među ljudima. Kri-
stova ljubav i pravda nisu rezervirane samo za kršćane; one su poziv svima koji su spremni prihvatiti ih i živjeti po njima.
Utješno je spoznaja da se i mi nalazimo u Isusovoj posudi pravde i ljubavi. Premda svi griješimo, ipak nismo grešnici, nego djeca Očeve ljubavi koja prašta naše grijehe i čisti nas od bezakonja, kako to ponavljamo u svetoj misi: “Operi me, Gospodine, od mog bezakonja i od grijeha me mojeg očisti“. Tu molitvu izgovara svećenik tiho, dok pere ruke nakon prikazivanja darova. Bilo bi dobro da je moli na glas, jer vapaj se odnosi na sve prisutne na misi.
Marija je uspjela spojiti u svom životu pravdu i ljubav. Pod križem nije proklinjala one koji su razapeli njezinog Sina, nego je s ljubavlju prigrlila Ivana za sina i u njemu sve nas. Potiho je ponavljala riječi umirućeg Isusa: „Oče, oprosti im, jer ne znaju što čine“. Neka nas ona, majka lijepe ljubavi, nauči kako čuvati pravdu i ljubav u posudi našeg srca. Molimo da budemo dostojni učenici Isusa, čije je Srce puno pravde i ljubavi. Amen.