AUTOR: Fra Ante Bekavac
U Lukinom evanđelju nalazimo susret Marije i anđela Gabrijela koji joj govori da će na nju sići Duh Sveti i da će je osjeniti. (usp. Lk 1, 35). Iz ovoga možemo primijetiti da Duh Sveti koji je Sina Božjega učinio prisutnim u Marijinu tijelu, otvara njezino srce prema veličini Božjega srca. Crkva Božja stoga od samoga početka ispovijeda otajstvo utjelovljenja koje je ključno otajstvo naše vjere, povezujući ga s Duhom Svetim (Dominum et vivificantem, 49). Također u Apostolskom vjerovanju molimo ''Koji je začet po Duhu Svetom, rođen od Marije Djevice''. Bog po Duhu Svetom postaje čovjekom kojeg Crkva ispovijeda kao Sina Božjega istobitna s Ocem ''Boga od Boga, Svjetlo od Svjetla, pravoga Boga od pravoga Boga, rođena ne stvorena.'' Rođenje, začeće Isusa Krista je kako nas to uči sv. Ivan Pavao II vrhunsko djelo što ga je Duh Sveti izveo u povijesti spasenja: to je vrhunska milost – milost sjedinjenja koja je izvor i počelo svake druge milosti kako to tumači sv. Toma Akvinski (DV, 50). Kad Mariju zazivamo da je ona posuda duhovna onda se naše srce napaja ovom istinom Božjega utjelovljenja koja se zbila u Mariji po milosti i djelovanju Duha Svetoga. Svatko tko se otvara Bogu, otvara se milosti i istini Duha Svetoga. Naša povezanost s Bogom događa se po osobi Duha Svetoga koji nas uvodi u dubine Božje kao što je to bilo s Marijom. Po daru Duha ostvaruje se sjedinjenje božanskog i ljudskog, sjedinjenje božanstva s čovještvom u jednoj jedinoj osobi Riječi-Sina.
Upravo je Dar Duha onaj koji Mariju potiče na djelotvornu ljubav tako da nakon susreta s anđelom ona hita u gorje svojoj rođakinji Elizabeti. Sveto pismo daje nam jedan važan uvid o Isusovom životu. On se već od početka u krilu Marijinu oblikovao, ali Duh Sveti ispunio je Marijino srce, tako da ona počinje nasljedovati svoga božanskog Sina.
Upravo svjetlo i snaga Duha Svetoga obavija Mariju i Elizabetu i usmjerava njihov životni hod. Primiti dar Duha čini čovjekov život drugačijim, čini ga otvorenim Bogu i onom što je božansko. Tako nas Duh Sveti preobražava na sliku Kristovu u činu krštenja. Mogli bi smo reći da smo kao kršćani pozvani svakodnevno unositi taj dar Duha Svetoga po djelotvornoj ljubavi prema bližnjima i svim ljudima koji su u potrebi. Marija nam na čudesan način pokazuje taj dinamizam Duha koji čini da Bog bude jedino istinsko čovjekovo dobro. Duh Sveti koji je osjenio Mariju i nas po činu krštenja čini poslušnima Bogu. Čini nas posudama duhovnim. S naše strane traži se odgovorno prihvaćanje dara milosti kako nam to pokazuje Marija koja je poslušnom vjerom otvorila vrata Božjem dolasku u naš život i svijet. Jer vjera u svojem najdubljem značenju jest otvorenost ljudskog srca Božjem daru; kojim Bog sama sebe dariva u Duhu Svetom (usp. DV, 51). A tamo gdje je Duh tamo je i sloboda kako nas to uči sv. Pavao u poslanici Korinćanima (usp. 2 Kor 3, 17) kao najveći dar Božji čovjeku. Ovdje nam postaje jasno da samo slobodan čovjek može vjerovati Bogu. Samo se u slobodi čovjek može okrenuti Bogu Stvoritelju kao cilju i svrsi svoga života.
Dok Mariju zazivamo u molitvi kao posudu duhovnu, istovremeno molimo da i mi sami poput nje budemo otvoreni Duhu Svetom koji naš život preobražava na istinsku sliku Kristovu.