Osnovnoškolski i srednjoškolski vjeroučitelji Riječke nadbiskupije okupili su se 25. lipnja u Nadbiskupskom ordinarijatu u Rijeci na završnom Županijskom stručnom vijeću za školsku i pastoralnu godinu 2021./2022.
Susret je započeo uvodnom molitvom s prigodnim razmatranjem koju su pripremili vjeroučitelji Luka Španjić i Natalija Brusić Botić, nakon čega su sve okupljene sudionike pozdravile voditeljice Vijeća, vjeroučiteljice savjetnice Kristina Zubalj i Tomislava Milušić. U ime riječkog nadbiskupa koadjutora mons. Mate Uzinića pozdravnu riječ vjeroučiteljima, uz zahvalu, ohrabrenje i poticaj, uputio je generalni vikar Riječke nadbiskupije mons. dr. Mario Tomljanović. U svojoj prigodnoj riječi Generalni vikar je naglasio da ova mjesna Crkva gleda na vjeroučitelje kao na svoje najbliže suradnike i prijatelje bez kojih ne može u potpunosti vršiti svoje poslanje evangelizacije i katehizacije. U tom smislu im je zahvalio za sve što čine za Crkvu i zamolio ih da uvijek ostanu autentični u svom poslanju i prepoznatljivi u ovom svijetu po svojim kršćanskim i ljudskim kvalitetama, napose po kvaliteti slušanja drugoga, kvaliteti izgovorene riječi, iza koje cijelim svojim bićem stoje i vlastitim je životom potvrđuju, odnosno po kvaliteti srca koje je uključivo, milosrdno i uvijek spremno na prihvaćanje i razumijevanje. Na kraju je vjeroučiteljima i njihovim obiteljima zaželio ugodan ljetni odmor do ponovnog susreta pred početak nove školske i pastoralne godine.
Nakon uvodnog dijela uslijedio je stručni dio koji je obuhvaćao dva izlaganja uz primjere dobre prakse. Prvo izlaganje na temu „eTwinning projekti: sastavnice odgojno-obrazovnog rada“ održala je učiteljica razredne nastave iz OŠ Nikola Tesla u Rijeci Sunčica Gačić. U svom izlaganju učiteljica Gačić naglasila je da se radi o besplatnoj online platformi za suradnju odgojno-obrazovnih institucija na području cijele Europe. Platforma okuplja više od 250 000 suradnika koji sudjeluju u više od 100 000 projekata. Internetski portal eTwinning nudi razne mogućnosti virtualne suradnje učitelja i nastavnika, kao i usavršavanje te različite mogućnosti fizičke mobilnosti u svrhu proširivanja IT kompetencija istih. Temeljni razlozi za uključivanje u eTwinning su: promjena načina poučavanja, zabavniji i kreativniji rad s učenicima, veće zadovoljstvo učenja novih vještina u poticajnom okruženju, suradnja s europskim kolegama, razvoj komunikacijskih vještina, kontinuirani profesionalni razvoj i brojne druge prednosti. Predavačica je upoznala vjeroučitelje s konkretnim načinom rada u ovoj platformi i s provedbom eTwinning projekata, ističući da nastava utemeljena na eTwinning projektima ima daleko više benefita od klasične nastave.
O projektnoj nastavi u Katoličkom vjeronauku govorila je voditeljica Vijeća, Tomislava Milušić, koja je naglasila da su projekti dio aktivne nastave i oblik iskustvenog učenja te da se projektnom nastavom učenici uče zajedno angažirati u rješavanju različitih zadaća i životnih situacija. Pri tome je posebno istaknula važnost uključivanja vjeroučitelja u što više različitih projekata jer projektna vjeronaučna nastava omogućuje svestrani razvoj učenika i pomaže u izgradnji osobnog, vjerskog i društveno-kulturnog identiteta pojedinca. Vjeroučiteljica savjetnica Kristina Zubalj iznijela je na primjeru eTwinning projekta „Uz čitanje riječi rastu 2“ vlastiti model povezivanja aktivnosti projekta i odgojno-obrazovnih ishoda u nastavi Vjeronauka. U posljednjem dijelu izlaganja vjeroučiteljica Maja Barbarić predstavila je okupljenima svoj model pripreme vjeronaučne nastave u post Covid vremenu uključujući prethodno rečeno o projektnoj nastavi.
U završnom dijelu Vijeća predstojnica Katehetskog ureda Ksenija Rukavina Kovačević dala je kratki osvrt na najvažnija pastoralno-katehetska događanja tijekom školske i pastoralne godine 2021./2022. i svima zahvalila na sudjelovanju i angažmanu.
Tekst i foto: ri.nadbiskupija