Na Cvjetnicu - Nedjelju Muke Gospodnje 24. ožujka, koja uvodi u Veliki tjedan i pripremu za najveći kršćanski blagdan Uskrs, splitsko-makarski nadbiskup mons. Zdenko Križić predvodio je svečanu euharistijsko slavlje u splitskoj katedrali sv. Dujma.
Nažalost, ove godine je izostao svečani ophod koji tradicionalno počinje s uvodnim obredima na Peristilu zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. Uvodni obredi spomena Gospodnjega ulaska slavili su se u crkvi gdje je nadbiskup blagoslovio vjerni puk i maslinove grančice. U koncelebraciji su bili generalni vikar mons. Franjo Frankopan Velić, pastoralni vikar mons. Nediljko Ante Ančić, katedralni župnik don Ante Mateljan, rektor bogoslovije don Vedran Torić, don Marko Ćubelić te nadbiskupov tajnik don Renato Pudar. Tijekom mise pjevanje je predvodio mješoviti katedralni zbor pod vodstvom mo. Šime Marovića te uz orguljašku pratnju s. Mirte Škopljanac Mačina.
U homiliji je nadbiskup razmišljao o dvama detaljima iz izvješća o muci - o Petrovoj i Judinoj izdaji. „Petar je izdaleka slijedio Isusa na njegovom križnom putu. Već to je za Petra veliki minus. Slijediti Isusa izdaleka i misliti da si mu vjeran je velika zabluda“, istaknuo je na početku nadbiskup. Nakon trostrukog zatajenja Petar je postao svjestan razine svoje vjere. Sve je to Bog dopustio da Petar iskusi svu dubinu svoga jada, kako bi kasnije mogao bolje razumjeti slabosti drugih i učvršćivati ih u vjeri, a ne odbacivati.
Juda kada je izdao Isusa sigurno nije mogao ni zamisliti da će doživjeti ovakav epilog. Juda uviđa kasnije da je pogriješio, shvaća da biva prevaren i iskorišten od predstavnika vlasti. Vraća se Velikom svećeniku i njegovim suradnicima i proglašava Isusa nevinim, štoviše vraća novac jer je postao svjestan da je taj novac bio cijena izdaje.
„Kada postanemo svjesni našega grijeha imamo uvijek dva puta. Prvi je ispaštanje vlastite krivice, a drugi je moliti Boga za oproštenje. Ispaštanje osobu izjeda i ubija, dok oproštenje oslobađa i rasterećuje“, istaknuo je nadbiskup. Juda je nažalost izabrao put ispaštanje i zbog toga je samo tonuo. On ne moli za oproštenje, možda zato što misli da mu taj grijeh ne može biti oprošten.
„Koliko je nažalost onih koji ovako završavaju. Dopuste da ih obuzme krivnja, ne otvore se kajanju i Božjem praštanju, a onda ni sami sebi ne mogu oprostiti i završavaju u tragediji“, kazao je. Isus je pogledao i Petra i Judu nakon što su učinili grijeh. Nakon tog pogleda PetAR započinje jedan novi život dok Juda, kada se s njime susreo u Getsemanskom vrtu, uopće ne reagira. „Isusov pogled prema Petru i pogled prema Judi postiže različite učinke. Petar je u tom Isusovom pogledao vidio neizmjernu veličinu Isusova milosrđa, dok Juda u tom pogledu vidi neizmjernu veličinu svoga grijeha“, kazao je.
Juda, kao i mnogi drugi, ne uspijevaju shvatiti da se Isus dao razapeti za grijehe ljudi da poslije nitko ne proglasi svoj grijeh neoprostivim. Ako dopustimo da nas neki naš grijeh zavije u tamu onda nema izlaza, osuđujemo sami sebe. Misterij Kristova učenika Jude trajno nam je upozorenje. To je upozorenje da trebamo trajno bdjeti nad samima sobom. Potrebno je stalno moliti Boga da nas oslobodi napasti koji nam u trenutcima grijeha sugerira osjećaj da je sve izgubljeno te da nema nikakvog izlaza, zaključio je nadbiskup.
Nakon euharistijskoga slavlja, izlaganjem Presvetoga Oltarskog Sakramenta započelo je 40-satno klanjanje. Klanjanje u početku Velikoga tjedna je drevni običaj koji se svake godine obavlja u župama Splitsko-makarske nadbiskupije, a u katedrali je po tradiciji trodnevno.
Izvor: Sisačka biskupija