U katehezi na općoj audijenciji papa Franjo je govorio o kontemplativnoj molitvi te istaknuo da nam kontemplacija pomaže nasljedovati Isusa na putu ljubavi; ljubav i kontemplacija jesu sinonimi
Nastavljajući na općoj audijenciji niz kateheza o molitvi, papa Franjo je danas razmišljao o kontemplativnoj molitvi. Kontemplativna je dimenzija ljudskoga bića u životu poput soli; daje okus našim danima. Kontemplirati se može gledajući izlazak sunca, slušajući glazbu, čitajući knjigu ili pred nekim umjetničkim djelom ili pak pred remek-djelom kao što je ljudsko lice. Kontemplacija nije prvenstveno način djelovanja, nego način postojanja; ali, ona ne ovisi o očima nego o srcu – istaknuo je Papa.
Tu ulazi u igru molitva kao čin vjere i ljubavi, poput 'daha' našega odnosa s Bogom – dodao je – Molitva pročišćava srce, a s njim razbistruje pogled, dopuštajući shvaćati stvarnost s drugog stajališta. Katekizam Katoličke Crkve opisuje tu promjenu srca navodeći svjedočanstvo svetoga arškog župnika: „Molitva promatranja je pogled vjere, usmjeren na Isusa. 'Ja gledam njega i on gleda mene', govorio je u vrijeme svog svetog župnika seljak iz Arsa moleći pred svetohraništem“ (KKC br. 2715). Sve se tamo rađa; iz srca koje osjeća da je gledano s ljubavlju. Tada se stvarnost promatra drugim očima – rekao je Papa.
U kontemplativnoj ljubavi dovoljan je pogled, dovoljno je da budemo uvjereni da je naš život okružen velikom i vjernom ljubavlju od koje nas ništa nikada neće moći odvojiti – napomenuo je papa Franjo te istaknuo – Isus je bio učitelj tog pogleda. U njegovu životu nije nikada nedostajalo vremena, prostora, tišine, ljubavnoga zajedništva koje pomaže da život ne unište neizbježne kušnje, nego čuvaju njegovu ljepotu netaknutom. Njegova je tajna bila u odnosu s nebeskim Ocem.
Papa je potom primijetio kako je bilo učitelja duhovnosti koji su suprotstavljali kontemplaciju i djelovanje, uzdižući one koji su odlučili pobjeći od svijeta kako bi se posvetili samo molitvi. Ali, to je – prema Papinim riječima – dualizam koji ne pripada kršćanskoj poruci. Postoji samo jedan veliki poziv, u Evanđelju, a to je poziv na nasljedovanje Isusa na putu ljubavi. To je vrhunac, središte svega.
U tom su smislu ljubav i kontemplacija sinonimi, označavaju istu stvar. Sveti Ivan od Križa smatrao je da je mali čin čiste ljubavi korisniji Crkvi od svih drugih djela zajedno. Ono što se rađa iz molitve, a ne iz umišljenosti našega 'ja', ono što se pročišćava poniznošću, iako je osamljen i tih čin ljubavi, najveće je čudo koje kršćanin može ostvariti. To je put kontemplativne molitve: ja Ga gledam, On me gleda! Taj čin ljubavi u tihom razgovoru s Isusom Crkvi čini mnogo dobra – rekao je papa Franjo.
Nakon kateheze Sveti je Otac potaknuo vjernike na posebnu molitvu u ovom mjesecu. Vođeni u ovom mjesecu svibnju marijanskim svetištima u čitavom svijetu, molimo krunicu za kraj pandemije i ponovno pokretanje društvenih i radnih aktivnosti. Danas tu marijansku molitvu predvodi svetište Blažene Djevice Marije od krunice u Namyangu, u Južnoj Koreji. Sjedinimo se s onima koji su se okupili u tom svetištu, moleći posebno za djecu i mlade.
Vjernike talijanskoga jezika Papa je posebno potaknuo da se duhovno pridruže molitvi Gospe od krunice koja će se održati u subotu, 8. svibnja, u podne, u svetištu u Pompejima. Sve je pak vjernike, a posebno starije osobe, mlade, bolesne i novovjenčane parove, Papa ponovno potaknuo na molitvu Mariji, uzoru vjere i djelotvornoj svjedokinji Kristove riječi, kako bi postigli kršćansku jakost u odlukama i teškoćama u životu.