20220326 Vjeroucitelji sinodalno strucni nasl

Stručno vijeće vjeroučitelja Dubrovačke biskupije na temu „Aktualizacija kao povlašteno mjesto formativnog vrednovanja“ održano je u subotu 26. ožujka u dvorani Ivana Pavla II. u Dubrovniku. Predavanje na naslovnu temu održala je voditeljica županijskog stručnog vijeća vjeroučitelja Dubrovačke biskupije s. Katarina Mihić. U drugom dijelu stručnog vijeća, vjeroučitelji su sudjelovali u sinodalnom savjetovanju vjeroučitelja Dubrovačke biskupije.

„Aktualizacija kao povlašteno mjesto formativnog vrednovanja“

U naslovnom predavanju stručnog vijeća voditeljica Mihić je kazala da je jedna od definicija aktualizacije općenito: „provođenje u djelo, ostvarivanje tj. aktualizacija ljudskih potencijala, prenošenje u sadašnjost, posadašnjenje, dovođenje u sklad s vremenom, ažuriranje, osuvremenjivanje, itd.“, dok ju je filozofski moguće definirati kao „prevođenje iz mogućnosti (potencijalnosti) u čin (stvarnost)“. Govoreći o vrednovanju u nastavi, podsjetila je da je to „sustavno prikupljanje podataka u procesu učenja i postignutoj razini kompetencija: znanjima, vještinama, sposobnostima, samostalnosti i odgovornosti prema radu, u skladu s unaprijed definiranim i prihvaćenim načinima, postupcima i elementima, a sastavnice su praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje“.

Podsjetila je i na razliku između formativnog i sumrativnog vrednovanja: dok se formativno provodi tijekom učenja i poučavanja i neodvojiv je dio nastavnoga procesa, te mu je svrha prikupljanje informacija o napredovanju učenika, te prepoznavanje jakih strana učenika da bi se unaprijedilo buduće učenje i poučavanje, sumrativno vrednovanje je procjena razine učeničkih postignuća (naučenog) na kraju određene faze procesa učenja, npr. na kraju nastavne cjeline/teme, polugodišta ili nastavne godine.

Istaknula je i razliku između „vrednovanja za učenje“, „vrednovanja kao učenje“ i „vrednovanja naučenog“. Naime, „vrednovanje za učenje“ ne rezultira ocjenom, a riječ je o prikupljanju informacija o procesu učenja te interpretaciji tih informacija kako bi učenici unaprijedili proces učenja, a učitelj poučavanja; u „vrednovanju kao učenje“ učenici vrednovanjem uče, te se učenik aktivno uključuje u proces vrednovanja uz podršku učitelja da bi se maksimalno poticao razvoj učenikova samostalnog i samoreguliranog pristupa učenju, a „vrednovanje naučenog“ rezultira brojčanom ocjenom.

Na nekoliko primjera iz Biblije ponudila je primjere kako formativno vrednovati tijekom aktualizacije u nastavi Vjeronauka: s Abrahamom se možemo povezati kao s ocem vjere i prijateljem Božjim; Mojsije govori o slobodi i dostojanstvu svakog čovjeka; Petar je primjer oslonca koji čovjek ima u vjeri; Pavao je pak naš brat. Svi su ti likovi primjeri osoba s kojima se svaki čovjek može susresti i povezati te kasnije učenicima prenositi osjećaje koje ti likovi bude u nama, upravo tu se događa aktualizacija koja zahtijeva suradnju učenika i vjeroučitelja te izravnu komunikaciju sa samim biblijskim tekstom, kazala je predavačica.

Radionicu na temu „Formalno podučavanje u zabavnom okruženju – s posebnim naglaskom na aktualizaciju“ održale su vjeroučiteljica Marina Serdarević i profesorica biologije i kemije Linda Jurkić.

„STEAM obrazovanje“ i PBL

Na početku su predstavile tzv. „STEAM obrazovanje“ koje je slično kao STEM obrazovanje, uz „dodatak“ umjetnosti, tj. riječ je o pristupu koji upotrebljava prirodne znanosti, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku kao polazne točke prema kojima usmjerava pitanja učenika, dijalog i kritičko mišljenje, tako da STEAM odvodi STEM na sljedeću razinu: omogućava učenicima da povežu njihovo učenje u kritičnim područjima zajedno s umjetničkim praksama, elementima, principima dizajna i standardima koji im pružaju cijelu paletu predmeta na raspolaganju. Istaknule su da ovo nije novi koncept, te da su ljudi kao što je Leonardo Da Vinci pokazali važnost kombiniranja znanosti i umjetnosti u otkrićima. Istaknule su da postoji šest koraka za stvaranje učionice usmjerene na STEAM autentičnu lekciju: fokus, detalj, otkriće, primjena, prezentacija i poveznica.

Također, predstavile su PBL (Project Based Learning), a riječ je o metodi podučavanja u kojoj učenici stječu znanja i vještine radeći dulje vrijeme na istraživanju i odgovaraju na autentično, zanimljivo i složeno pitanje, problem ili izazov. U navedenoj metodi učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja, postaju odgovorni u procesu učenja i stječu autonomiju, uče raditi u grupama i sami pristupaju rješavanju problema iz svakodnevnog života, a svako rješenje je moguće i jedinstveno. Kazale je i koje su etape: istraživačko pitanje, određivanje cilja projekta, planiranje projekta (odgojno-obrazovni ishodi), provedba projekta (aktivnosti) i evaluacija projekta (vrednovanje).

Sinodalno savjetovanje

Vjeroučitelji su na ovom stručnom vijeću, nakon što ih pročelnik Katehetskog ureda Šime Zupčić ukratko podsjetio na sinodalni hod Dubrovačke biskupije, sudjelovali u sinodalnom savjetovanju. Podijeljeni su u tri skupine, ovisno koliko godina rade u nastavi Vjeronauka, tako da su prvi skupinu činili vjeroučitelji s najviše pet godina rada u školi, drugu skupinu oni koji rade u školi od šest do 20 godina, a treću oni s preko 20 godina radnog iskustva. Unutar skupina su zajednički promišljali o sljedećim temama: koliko su zadovoljni u svom vjeroučiteljskom poslanju; što ih raduje i ispunja, a na koje poteškoće nailaze; koje će promjene sinodalni hod donijeti u Crkvi; osjećaju li potporu biskupije u svom djelovanju; o svojim prijedlozima za duhovnu i stručnu formaciju vjeroučitelja; što bi preporučili u odnosu na rad s djecom i mladima na župnoj/biskupijskoj razini te gdje vide mogućnost aktivnijeg sudjelovanja vjernika laika u životu mjesne Crkve. Uz to su mogli iznijeti i ostala svoja promišljanja.

Molitvu na početku stručnog vijeća predvodio je Ilija Saulović, vjeroučitelj u OŠ Marina Držića.

Šime Zupčić

Fotografije: Ljudevit Cikojević

Izvor: du.biskupija

Radio Marija

18:50 Hrvatski program Radio Vatikana
19:05 Glazba
19:15 Vijesti, obavijesti i najava programa
19:30 Hrvatski martirologij XX. stoljeća; Molitva sv. Mihaelu Arkanđelu

FREKVENCIJE

Zagreb: 96,4 MHz i 106,8 MHz

Virovitica: 88,3 MHz

Split: 97,2 MHz

Vinkovci - Vukovar: 91,6 MHz

Opatija - Rijeka: 88,8 MHz

Varaždin - Čakovec: 96,5 MHz

Satelit: EUTELSAT 16E, 11595 MHz

Za slušatelje u SAD-u 1.712.832.8487

Duhovni kutak

P. Niko Bilić - uz današnje Evanđelje: Judine škude (Mt 26,14-25)

Danas, u srijedu Velikoga tjedna u središtu evanđelja stoji izdaja i Judine škude. Evanđelju po Mateju zahvaljujemo precizan podatak o 30...

Opširnije...

Molitvene nakane

„Zahvaljujemo uvijek Bogu za sve vas i bez prestanka vas se sjećamo u svojim molitvama“ (1 Sol 1,2). Svakog dana uključujemo vaše nakane u molitvu krunice koju zajedno molimo svakim danom u 15:15. Svoje nakane i želje možete nam poslati ovdje.

world-family.png

Travanj 2024
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

FG-TAB.png

Logo

UDRUGA RADIO MARIJA

Kameniti stol 11

10000 Zagreb Croatia

Ured: +385 1 23 27 100

Program: +385 1 23 27 777; 099 502 00 52

Redakcija: +385 1 2327000

E-pošta: info@radiomarija.hr

Copyright © Radio Marija 1997-2023

Design and development

Radio Marija

Udruga Radio Marija neprofitna je, nevladina i nepolitička građanska udruga, osnovana u Hrvatskoj godine 1995. Prvi inicijativni odbor nastao je u krilu Pokreta krunice za obraćenje i mir, a uoči osnutka uspostavljena je i suradnja s Radio Marijom iz Italije. Ideja i prvo ostvarenje Radio Marije počinje 1983. u župi Erba na sjeveru Italije. Radio Marija se postupno širi i uskoro obuhvaća cijeli talijanski nacionalni prostor.

Nakon toga osnivaju se i uspostavljaju udruge i radijske postaje s imenom Radio Marija u četrdesetak zemalja, počevši od Europe, obiju Amerika, Afrike, pa sve do Filipina na drugome kraju azijskoga kontinenta. Sve su nacionalne udruge utemeljene autonomno u svojim zemljama, a međusobna se povezanost ostvaruje preko zajedničke krovne udruge pod imenom Svjetska obitelj Radio Marije (World family of Radio Maria). WFRM utemeljilo je sedam članica, među kojima je i hrvatska Udruga Radio Marija.