Nalazite se:

Naslovnica - Aktualnosti
Stručni skup za vjeroučitelje u Zagrebu

Stručni skup za vjeroučitelje u Zagrebu

Skup temu Kompetencije vjeroučitelja organizirali su Ured za vjeronauk i Agencija za odgoj i obrazovanje.

Zagreb - Stručni skup za vjeroučitelje na kojem je sudjelovalo 250 vjeroučitelja održan je 18. ožujka u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta. Skup kroz dva teorijska i jedno interaktivno izlaganje na temu Kompetencije vjeroučitelja organizirali su Ured za vjeronauk i Agencija za odgoj i obrazovanje za vjeroučitelje s područja Zagrebačke nadbiskupije te Sisačke i Bjelovarsko-križevačke biskupije. Stručni skup otvorila je prof. dr. sc. Valentina Blaženka Mandarić, pozvavši okupljene vjeroučitelje na molitvu za uspjeh Sinode i zaželjevši svima dobrodošlicu. Okupljenom skupu u ime Agencije za odgoj i obrazovanje obratio se viši savjetnik Dalibor Adžić, a skupu su nazočile i viša savjetnica mr. sc. Gordana Barudžija i s. Smilja Čirko, predstojnica Kathetskog ureda Sisačke biskupije.
Prof. dr. sc. Božo Lujić održao je predavanje na temu Biblijska slika čovjeka otvorenih odnosa i komunikacije. Kao prototip čovjeka otvorenih odnosa i komunikacije predavač je istaknuo Isusa predstavljena u Evanđeljima - u odnosima s drugim ljudima i njegovim učenicima. Isus poziva na Božju logiku koja čovjeku ne dopušta da bude mjerilo tuđih života, sugerirajući uvijek drugima kakvi bi trebali biti i što bi trebali činiti. Uspostavljanje zdravih odnosa, smatra predavač, ide kroz tri imperativa: skidanje sebe s mjesta apsoluta, uzimanja vlastitog križa (mirenje s datostima vlastite egzistencije) i ići za Isusom u dinamici života. I sam pojam sreća, istaknuo je prof. Lujić, dolazi od pojma sresti - dakle od izgrađivanja odnosa. U raspravi nakon predavanja prof. Lujić je još jednom istaknuo koliko je za izgrađivanje odnosa važno slušanje drugoga, čime se osobi daje na značaju, a što se najviše vidi u slici Isusa na križu. Naime pod križem nije bilo učenika koje je poučavao, nego su uz njega bile žene koje su ga voljele.
Drugo je predavanje održala prof. dr. sc. Ružica Razum, koja je govorila o konkretnim kompetencijama, s osobitim naglaskom na pedagoškim i didaktičkim kompetencijama. Definiranje vrijednosti i ciljeva koje učenik mora steći, odnosno alata/kompetencija koje će mu omogućiti da se u odrasloj dobi nosi sa situacijama u kojima će se naći. Poseban je naglasak predavačica stavila na pedagoške (osobna, komunikacijska, socijalna, emotivna, interkulturalna kompetencija) i didaktičke kompetencije. Temeljna nastavna umijeća vidljiva su kroz didaktičke kompetencije. U konkretnom smislu vjeronaučne nastave one obuhvaćaju nekoliko faza: priprema i planiranje nastave, izvođenje (ostvarivanje) nastave i vrednovanje. U pripremi nastave crvenu nit daje jasnoća definiranih ishoda koja usmjerava u planiranju. Izvođenje nastave vodi nas poboljšanju naših najslabijih točaka, ali govori i o razrednom ugođaju kroz pitanje discipline i autoriteta koje je danas osobito u krizi. Vrednovanje pak se odnosi na ocjenjivanje učenikovih ostvarenja, ali i na procjenu vlastitoga rada. Upravo kompetencije koje imamo govore o onome na što možemo utjecati – a to smo mi sami. U školskom okruženju, zaključila je prof. Razum, važna je upravo profesionalnost, koja svakako uključuje i vjerničku dimenziju, ali podrazumijeva i preuzimanje odgovornosti za ono što se čini.
Mr. sc. Lidija Čilić Burušić, prof. psihologije, održala je interaktivno predavanje naslovljeno Međuljudska komunikacija. U toj međuljudskoj komunikaciji predavačica je najprije pojasnila osnovne pojmove, podsjetivši na važnost verbalne i neverbalne komunikacije. Budući da najveći dio informacija nosi upravo neverbalna komunikacija, vjeroučitelji su u interakciji s predavačicom otkrivali emocije, stavove i moguće pogreške, koje su najčešće kulturološki uvjetovane i koje također treba uvažavati u komunikaciji s drugima. Kao posebna kompetencija i značajka ličnosti istaknuta je asertivnost kao pozitivan vid borbe za vlastita prava, pazeći da se tuđi osjećaji ne povrijede. Naglasak je stavljen i na vještinu slušanja koja je važna za rješavanje konflikata, pružanje podrške drugima, ali i za zdrav razvoj djece i adolescenata. Vjeroučitelji su u predavanju aktivno sudjelovali rješavajući konkretne zadatke koje je predavačica osmislila, a koji su uključivali rad u paru, rješavanje ankete, razgovor. Na samome je kraju prof. Mandarić iznijela obavijesti iz Ureda i predstavila predstojeće projekte i događanja.
(IKA)

datum 18.3.2017.

Frekvencije:

Zagreb: 96,4 MHz i 106,8 MHzVirovitica: 88,3 MHz
Split: 97,2 MHzSatelit: EUTELSAT 16E, 11595 MHz, H
Virovitica: 88,3 MHzZagreb: 96,4 MHz i 106,8 MHz
Satelit: EUTELSAT 16E, 11595 MHz, HSplit: 97,2 MHz
Opatija - Rijeka: 88,8 MHzZagreb: 96,4 MHz i 106,8 MHz
"Dođite k meni svi koji ste izmoreni i opterećeni i ja ću vas odmoriti."
Trenutno u programu: 14:00 Pozdravi, čestitke i preporuke
Sljedeće u programu: 14:55 Molitva Benedikta XVI za život

Download promotivnog materijala. Saznaj više

Duhovni kutak

Uskrsni himan

Pobjedniče, Kralju divan, budi nama milostivan! Amen! Aleluja!

Galerija slika

IMG_1522
IMG_1519
IMG_1444
IMG_1430
IMG_1382
IMG_1319
IMG_1318
Copyright © Radio Marija 2009.I Design by: Endora